سرنوشت آمریکا و هم پیمانانش در سوریه سرخوردگی و شکست است

سرنوشت آمریکا و هم پیمانانش در سوریه سرخوردگی و شکست است
قدیری ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آموزش مخالفان دولت سوریه را توسط آمریکا و هم پیمانانش باید تروریسم تلقی کرد، چرا که با وقاحت از ترور حمایت کرده و آن را در راستای حقوق ملت سوریه عنوان می‌کنند.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آموزش نظامی معارضان دولت سوریه توسط آمریکا و هم‌پیمانانش، گفت: قطعا چیزی که برای آمریکایی‌ها مطرح نیست حل مشکل سوریه است، از ابتدا نیز هدفشان ایجاد مشکل بوده و اقدام آن‌ها در آموزش نظامی مخالفان دولت "بشار اسد" ادامه چنین سیاست‌هایی است.

وی در ادامه افزود: این کار آمریکا و هم پیمانانش را باید گونه‌ای از تروریسم تلقی کرد، چرا که با وقاحت از ترور حمایت کرده و آن را در راستای حقوق ملت سوریه عنوان می‌کنند، در حقیقت آن‌ها مسئول جنایاتی هستند که تروریست‌ها در سوریه مرتکب می‌شوند.
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در حالی که "جان کری" می‌گوید انتخابات سوریه برای آمریکا معادل صفر است، اما ما شاهد شرکت اکثریت مردم در انتخابات بودیم که به "بشار اسد" رای دادند، و این درصد شرکت کنندگان در انتخابات بسیار بالاتر از انتخابات اخیر برگزار شده در آمریکا بوده است.

"قدیری ابیانه" پیرامون دستاورد آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابله با دولت فعلی سوریه، اظهار داشت: خوشبختانه آن‌ها تاکنون در جنگ با سوریه شکست خورده‌اند، و این ناکامی‌ سرنوشت آمریکا و هم پیمانانش است، مسلما اگر این کشور می‌توانست و قادر بود ویرانی که در سوریه به بار آورده در ایران هم به اجرا می‌گذاشت.

وی در پایان در رابطه با موضع روسیه در برابر بحران سوریه خاطرنشان کرد: خوشبختانه روسیه متوجه شده که منافعش در سوریه با آمریکا تفاوت دارد، هر چند سیاستی که طی می‌کند به خاطر منافع خودش است، اما به هر‌حال نفس مخالفت با سیاست آمریکا در سوریه امری مثبت تلقی می‌شود، با این اوصاف متاسفانه دولت روسیه هنوز موشک ضد هوایی s300 مورد نیاز این کشور را تحویل نداده، در حالی که این موشک‌ها را به مصر تحویل داده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: